woensdag 22 oktober 2014

De hamster van onze Tyson!

Slik...slik... Een hamster in de klas. Ik moet toegeven dat ik een panische angst heb voor muizen en ratten. Laat een hamster daar nu héél erg op lijken. Slik... Laat de papa van onze Tyson dan ook nog zeggen dat hij hard kan bijten. Slik... Ernaar kijken was genoeg om me rillingen te geven. ;-). Maar ik ben stoer geweest! Ik deed mee enthousiast toen mijn schatten riepen: "Daar is hij!"

 We hadden geluk. De hamster liet zich goed zien. Hij kroop tegen de tralies. Hij liep enkele rondjes in zijn rad. Heel fijn om te zien. (enfin, voor de kleuters toch)
 Ze waren gefascineerd... We hebben duidelijk verteld wat kon en wat niet kon. Niet je vinger in de kooi steken (nee, ook je neus niet!). En je tong, juf?... ;-).
Er zaten heel vaak kleuters bij de kooi. Ze konden heel lang kijken naar de bewegingen, gedragingen van de hamster.
Wat was het fijn om zoveel diertjes te mogen begroeten. Mijn kleuters hebben weer veel ervaren, veel gehoord, veel geleerd. Het allerbelangrijkste is dat ze respect leren hebben voor alle dieren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten