zondag 21 september 2014

Spiegels

 Mijn schatten kregen de opdracht om hun hoofd te schilderen. Elke kleuter kreeg een spiegeltje ter beschikking. Victor en Fatima zijn al beginnen schilderen. Tyson kijkt zeer nauwkeurig in zijn spiegel.
 Jaiden is al klaar en legt zijn werkje op zijn eigen kastje. Matisse en Sofie zijn nog geconcentreerd bezig.
 Rik en Marie bestuderen zichzelf. Hannah gaat beginnen en Niloh gaat het nog even overdenken. Afgelopen vrijdag zijn de werkjes mee naar huis gegaan. Wat hadden mijn liefjes het prachtig gedaan, nietwaar?
 Juf Mieke vroeg of ze mijn kindjes even mocht lenen. Euh... Tja... ok dan maar ;-) . Ze liet iedereen plaats nemen in een trein en ze gingen op stap. Naar...? Wisten we niet!
 De trein was al een leuke belevenis!
 Toch een beetje spannend! Waar gingen we naartoe?
 We kwamen op een plaats waar de kleuters nog nooit geweest waren... Juf Mieke luisterde aan een deur. Mijn kleuters waren muisstil... Iemand mocht op de deur kloppen. Niemand kwam opendoen... Dus gingen we even binnen piepen. Hey, het was de klas van juf Mieke!
Juf Mieke heeft een hele speciale spiegel in haar klas: de zonnebloemspiegel! De spiegel heeft grote blaadjes en kleine. De grote blaadjes zijn dingen die je al goed kan, de kleine blaadjes izjn dingen die je nog moet leren... Wie wou, mocht in de spiegel kijken en zeggen: "Dag spiegel, ik ben... en (vb) tekenen is mijn grote blaadje en (vb) voetballen is mijn kleine blaadje. " Heel fijn om stil te staan bij wat je al goed kan en wat nog niet zo goed. Dank je, juf Mieke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten